Betala enkelt med Klarna | Hämta i butik 0 kr

Dina favoriter

Lägg till en favorit genom att klicka på hjärtat vid produkten

Medlemsvillkor

Medlemsvillkor Newhouse kundklubb

1. Inledning

Du som medlem i Newhouse kundklubb är en av våra mest lojala kunder och vi vill därför ge dig unika förmåner och erbjudanden. Till exempel får du utbetalning av bonuscheckar, personliga erbjudanden, förtur till rea och inbjudningar till kundklubbsdagar.

Dessa medlemsvillkor gäller mellan dig som privatperson och Newhouse Design AB (org.nr. 556923–9782) (Newhouse). Genom att registrera dig som medlem i Newhouse kundklubb godkänner du dessa medlemsvillkor.

Dessa medlemsvillkor kan komma att uppdateras. Den senaste versionen av medlemsvillkoren finns alltid publicerad på www.newhouse.se. Vid större förändringar av våra medlemsvillkor kommer vi att skicka ut de uppdaterade villkoren till din registrerade e-postadress. Om du inte accepterar våra ändringar har du alltid rätt att avsluta ditt medlemskap i Newhouse kundklubb.

2. Medlemskap

Newhouse kundklubb är ett medlemskap som gäller i alla Newhouse butiker och på www.newhouse.se. Du registrerar ditt medlemskap direkt på www.newhouse.se eller i kassan på Newhouse butiker.

Medlemskapet i Newhouse kundklubb är personligt och får inte överlåtas till någon annan och utfärdas endast till privatpersoner som är minst 18 år. Du får bara ha ett (1) medlemskap i Newhouse kundklubb och medlemsförmånerna gäller enbart för privata inköp.

3. Mina sidor

När du blir medlem i Newhouse kundklubb skapar du ett användarkonto på www.newhouse.se. På Mina Sidor kan du t.ex.

  • Se och ändra dina personuppgifter.
  • Se din aktuella bonus.
  • Se dina tidigare köp i e-handel och butik.
  • Se dina personliga erbjudanden.
  • Välja din(a) favoritbutik(er) för att få lokala erbjudanden.

4. Dina medlemsförmåner

4.1. Samla in och nyttja bonuspoäng

Som medlem i Newhouse kundklubb samlar du poäng på alla dina köp där 1 krona = 1 poäng. Varje 5000 poäng genererar en bonusrabatt på 250 kr. Köpen är även nivågrundanden och avgör vilken av de två nivåerna, kallade Friends och Family, som du når upp till. Friends är nivån för medlemmar som handlar för upp till 14 999 kr det senaste året (efter eventuellt avdrag för returer). Den högsta nivån heter Family, den når du upp till om du handlat för 15 000 kr det senaste året (efter eventuellt avdrag för returer). Du registrerar dina köp i butik genom att identifiera dig i kassan med e-postadress eller mobilnummer. Dina köp du gör på www.newhouse.se registreras på ditt medlemskap när du är inloggad vid köptillfället. Du kan även tjäna bonuspoäng vid olika typer av kampanjer eller event knutna till Newhouse kundklubb. Observera att insamlade bonuspoäng justeras ned vid en eventuell retur. Din bonusrabatt hanteras som en rabatt hos oss. Det innebär att den fördelas ut procentuellt över de plagg du handlar när du utnyttjar din bonusrabatt. Bonusrabatten har en giltighetstid på 3 månader.

4.2. Samla in och nyttja bonuspoäng

Vi vill att våra medlemmar ska få en fördel av sitt medlemskap. Vi genomför därför olika typer av kampanjer där våra medlemmar får ta del av erbjudanden och förmåner. För att kunna uppfylla detta behandlar vi våra medlemmars personuppgifter. Vi gör till exempel segmenteringar på uppgifter såsom födelsedag och boendeort för att uppfylla denna förmån.

4.3. Personliga erbjudanden

Vår ambition är att lära känna dig, så att vi kan ge dig skräddarsydda erbjudanden och rabatter som vi tror att just du tycker om och som ger dig värde, är användbara och relevanta för dig.

För att kunna uppfylla detta behandlar vi personuppgifter i form av kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer, adress, medlemsnummer), din köphistorik, användarbeteende på vår hemsida eller, eller om du har agerat på Newhouse-annonser i tredje parts kanaler, öppningsfrekvens på nyhetsbrev samt svar på kundundersökningar.

Eftersom våra analyser bygger på preferenser baserat på medlemmars personuppgifter kan olika medlemmar få olika erbjudanden, rabatter och kommunikation.

4.4. Personlig upplevelse i våra digitala kanaler

Genom ditt medlemskap i Newhouse kundklubb gör vi vårt bästa för att du ska få en personlig upplevelse när du använder dig av våra tjänster. I detta ingår personifierat innehåll i funktioner du använder och kommunikation som du får, exempelvis produktrekommendationer, intressebaserade artiklar eller andra liknande åtgärder för att göra din användning och upplevelse av våra tjänster så bra och smidig som möjlig.

För att kunna uppfylla detta behandlar vi personuppgifter i form av onlineidentifierare (t ex IP-adress), enhetsinformation, platsinformation och köp- och användningshistorik (t.ex. vilka sidor du besöker och var på sidorna du har klickat när du använder våra digitala tjänster).

4.5. Events

Ibland kommer vi att bjuda in dig till olika events där du som medlem får ta del av medlemsunika förmåner och erbjudanden.

4.6. Nyhetsbrev

Som medlem har du möjlighet att få inspiration i vårt nyhetsbrev där vi bl.a. tipsar om våra kampanjer. Läs mer om personlig kommunikation under rubriken Personlig upplevelse i våra digitala kanaler.

4.7. Ytterligare förmåner för Familymedlemmar

Som medlem i Newhouse kundklubbs högsta nivå, Family, kommer du ibland bli inbjuden att ta del av specifika kollektioner eller prissänkningar före alla andra. Vi kan även erbjuda dig fri uppläggning av byxor samt fria long-life tjänster såsom byte av knappar, lagning av foder etc. En gång per år kommer du även få en gåva inom en specificerad kategori av oss, till ett värde av max 1500 kr.

5. Vår kommunikation

För att du ska kunna ta del av dina medlemsförmåner och få information om ditt medlemskap eller andra spännande saker som händer hos oss får du kommunikation från oss i olika kanaler, t.ex. via e-post, sms, postala utskick, sociala medier eller andra liknande kanaler.

6. Avslutande av medlemskapet

Medlemskapet gäller tills vidare och du kan när som helst avsluta det genom att avsluta det under Mina Sidor på www.newhouse.se. Om du avslutar ditt medlemskap eller om Newhouse säger upp ditt medlemskap förlorar du de poäng och den eventuella bonus som du har tjänat in samt de förmåner som följer med medlemskapet.

Newhouse har rätt att avsluta ditt medlemskap, exempelvis vid misstanke om att medlemskapet missbrukas i strid med dessa medlemsvillkor eller används på olovligt sätt. Om du har varit inaktiv under en period om 24 månader avlutas ditt medlemskap automatiskt. Med inaktivitet menas att du inte har gjort något köp.

Ansvarsbegränsning

Newhouse ansvarar inte för förluster eller skador pga. tekniska fel, nedsatta funktioner eller andra liknande fel som relaterar till ditt medlemskap i Newhouse kundklubb. Detta gäller inte ansvar som inte kan uteslutas enligt tvingande lagstiftning.

7. Behandling av personuppgifter

7.1. Vår personuppgiftsbehandling

För att kunna registrera dig som medlem, administrera ditt medlemskap och ge dig dina medlemsförmåner behöver vi behandla dina personuppgifter. Mer detaljerad information om vår personuppgiftsbehandling hittar du i vår integritetspolicy.

7.2. Dina rättigheter

När vi behandlar dina personuppgifter gör vi bara detta om det är nödvändigt för att kunna uppfylla våra åtaganden till dig som medlem och det är viktigt för oss att alltid respektera din integritet. Vi vill därför göra dig uppmärksam på några av dina rättigheter.

  • Du kan när som helst invända mot vår direktmarknadsföring.
  • Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap i Newhouse kundklubb.
  • Du har också möjlighet att göra val i vår samtyckeshanterare om hur vi hanterar personuppgifter kopplade till ditt användarbeteende.

Om du inte vill att vi samlar in och analyserar köpinformation kan du kontakta vår kundservice och begära att segmentering och registrering av köptransaktioner upphör. Sådan begäran kommer även innebära att deltagande i medlemsprogrammet, inklusive alla förmåner som kopplas till medlemsprogrammet avslutas.

Om du vill avsluta ditt medlemskap kommer vi att ta bort dina personuppgifter som är kopplade till ditt medlemskap senast 15 dagar efter att ditt medlemskap upphört. Även om du går ur vårt lojalitetsprogram kan vi fortsätta behandla vissa personuppgifter om dig när vi måste göra det enligt lag (t.ex. transaktionsdata enligt bokföringslagen) eller när vi har tvingande berättigade skäl att göra det (t.ex. när vi behandlar anonyma data i affärsutvecklingssyfte).

8. Kontaktuppgifter

Har du frågor om medlemskapet? Du är alltid välkommen att vår kundservice.

Newhouse kundservice
Bryggaregatan 18, 503 38 Borås
E-post: order@newhouse.se
Telefon: 033 - 17 93 90

Medlemsvillkoren uppdaterades senast 2023-03-25