Fri frakt för alla kundklubbsmedlemmar | Ansök längst ner på sidan
Resurs 1

Dina favoriter

Lägg till en favorit genom att klicka på hjärtat vid produkten

  • Hem
  • Köpvillkor

Köpvillkor

Allmänt

Dessa allmänna köpvillkor är tillämpliga på de beställningar och de köp som du gör via Newhouse webbshop, som finns tillgänglig på www.newhouse.se och samtliga undersidor till denna webbplats. Genom att beställa från webbshopen accepterar du att villkoren gäller mellan dig och Newhouse (Fourshops AB org.nr: 556637-6363).

Beställning

Beställning av produkter sker via newhouse.se. Du måste vara minst 18 år gammal för att göra beställningar och handla på newhouse.se, samt vara bosatt i Sverige, Finland, Danmark, Belgien, Tyskland, Nederländerna eller Luxemburg. Om Newhouse inte kan fastställa din bostadsadress blir din beställning inte giltig. Newhouse förbehåller sig även rätten att i enskilda fall neka beställning.

Din beställning utgör en begäran om att köpa en eller flera produkter från Newhouse. När du lagt din beställning får du ett e-postmeddelande där Newhouse bekräftar att vi tagit emot din beställning. Denna bekräftelse innebär inte att din beställning har accepterats. Samtliga beställningar måste godkännas av Newhouse och levereras i mån av tillgång av varan. Newhouse kommer att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten har skickats till dig (leveransbekräftelsen). Först när du får leveransbekräftelsen finns ett bindande avtal mellan dig och Newhouse. Om vi har avböjt din beställning eller om vi inte har skickat dig någon leveransbekräftelse har något avtal mellan oss inte ingåtts. Du är i så fall inte längre bunden av din beställning. Eventuella förskottsbetalningar som du har gjort genom direktbetalning eller kortbetalning vid beställningen kommer i så fall att betalas tillbaka till dig så snart som möjligt.

Newhouse reserverar sig för eventuella slutförsäljningar, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Newhouse förbehåller sig rätten att neka eller häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Produktinformation

Vi strävar alltid efter att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Det händer dock att avvikelser i undantagsfall sker. Vi rekommenderar dig därför att vid leverans alltid kontrollera att varan stämmer överens med vad som har avtalats. Se vidare om reklamation och ångerrätt nedan.

Newhouse strävar efter att återgivningen av produkterna på webbplatsen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Newhouse kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende, t.ex. kan Newhouse inte garantera att de proportioner och färger som visas på webbplatsen exakt återger hur plaggen ser ut i verkligheten. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort och inställningar i din dator.

Priser

Priserna på webbplatsen är angivna i svenska kronor inklusive moms. Priserna anges exklusive frakt- och betalningsavgifter.

Webbplatsen innehåller ett stort antal produkter och det är alltid möjligt att vissa produkter, trots Newhouse ansträngningar, kan vara felaktigt prissatta. Newhouse kontrollerar priserna som en del av sändningsrutinen till dig. Om en vara skulle visa sig ha ett lägre pris än det som angetts på webbplatsen får du naturligtvis köpa produkten till det korrekta priset. Om en produkt skulle visa sig ha ett högre pris än det pris som angetts på webbplatsen kommer Newhouse att kontakta dig och eventuellt neka din beställning.

Vänligen notera att eventuella erbjudanden och rabatter endast gäller på produkter till ordinarie pris. Rabatterade varor finns tillgängliga så länge som kampanj pågår och lagret räcker.

Betalning

I kassan kan du välja mellan följande betalsätt: faktura, direktbetalning, kortbetalning eller delbetalning. Allt hanteras av Klarna.

Faktura – Välj mellan att betala inom 14 dagar, i slutet av månaden eller genom månadsfaktura där alla framtida köp samlas.

Direktbetalning – Betala från ditt bankkonto, med kortbetalning eller genom banköverföring.

Delbetalning – Samla alla köp på en kontofaktura och välj mellan att betala i slutet av nästa månad eller att delbetala.

Kortbetalning – Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner Klarna. Klarna använder säkerhetslösningen 3D-Secure vid betalning med kort.

Klicka här för att se Klarnas villkor.

Leverans och frakt

Newhouse tar emot och levererar alla beställningar i den ordning som de kommer in till oss. Din order levereras med Schenker PrivPak eller DHL till ditt närmaste ombud eller som hemleverans.

Vi levererar för tillfället till kunder i Sverige, Finland, Danmark, Belgien, Tyskland, Nederländerna och Luxemburg.

Standardleverans i Sverige kostar 59 kr, hemleverans 99 kr. Handlar du för över 1500 kr bjuder vi dig på frakten för standardleverans. För leverans i övriga länder, läs under köpvillkor på respektive land.

Normalt får du dina varor mellan 1-3 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning, under förutsättning att vi kan godkänna din beställning. Under vissa tidpunkter, som högsäsong, kan leveransen dröja lite längre.

Vi försöker alltid att leverera de varor som du har beställt i utlovad tid, men ibland kan det bli fel. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi så snart som att möjligt informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt.

Om leveransen dröjer utan att vi självmant har lämnat dig information enligt ovan ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka orsaken till dröjsmålet.

Om ett eventuellt dröjsmål är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet. Meddela oss omgående vid försening om det är särskilt viktigt för dig att du erhåller varorna inom viss tid. Mer information rörande reklamationer finner du nedan.

Transportskador

Alla försändelser som skickas från Newhouse till dig är försäkrade av Newhouse. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående.

Outlösta paket

Din beställning ligger kvar på utlämningsstället i omkring 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Om en beställning inte hämtas ut, eller kvitteras ut, i tid eller om en försändelse kommer till Newhouse i retur på grund av att felaktig adress har angivits, debiterar vi 200 SEK som ersättning för frakt, hantering och andra omkostnader. Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Närmare information om ångerrätten finner du nedan.

Öppet köp och bytesrätt

På newhouse.se erbjuds alla kunder öppet köp och bytesrätt 14 dagar efter du har tagit emot ditt paket.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du tagit emot varan.

Om du vill ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Våra fullständiga kontaktuppgifter hittar du i slutet av dessa allmänna villkor. Om du vill kan du använda den blankett som Konsumentverket har tagit fram. Du hittar blanketten här. Du kan även meddela oss via din returlänk som du hittar i din orderbekräftelse. Returlänken tar dig till en sida där du enkelt väljer vad du vill returnera och varför. Om du inte har returlänken kan du även besöka www.newhouse.se/retur och ange ditt ordernummer samt din e-postadress. Vi kommer i så fall omedelbart efter att du skickat ditt meddelande att skicka dig en bekräftelse på att vi mottagit meddelandet. Om du inte får någon sådan bekräftelse ber vi dig att omgående kontakta kundtjänst.

För att hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande innan ångerfristen enligt ovan har löpt ut.

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss senast 14 dagar efter den dag då du skickat ditt ångermeddelande enligt ovan till oss. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det att du skickar varan innan fristen gått ut. När du har registrerat din retur vi länken så behöver du bara packa ner varorna du har registrerat och försluta paketet. Vi ber dig att returnera varan i samma skick som du fick den. Vik plagget och lägg tillbaka det i originalpåsen, bifoga galge om det medföljde vid leveransen, knäpp knappar och stäng dragkedjor. Rolla gärna plagget om det har fastnat hår eller dylikt vid provning. Använd returetiketten som följde med i leveransen och lämna in paketet till närmsta Schenker ombud. Endast varor på ordinarie pris får returneras i butik. Om du inte vill använda returetiketten kan du skicka paketet till:

Returadress:
Newhouse Design AB
Bryggaregatan 16-20
503 38 Borås, Sverige

Du får självklart titta på och undersöka en köpt vara. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar m.m. ska återsändas till oss. Vi ber dig skicka tillbaka varan med eventuell originalkartong.

Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas eller är skadad är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för denna värdeminskning.

Vid köp via en partner, tex en marknadsplats

Köp som inte skett genom newhouse.se ska retuneras via ursprungligt inköpställe. T ex om du gjort ditt köp via Afound.se ska returen hanteras via Afound.se.

Återbetalning vid ångrat köp

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka varuvärdet. Vi debiterar returer med 59 kr som ersättning för fraktkostnader.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du har skickat in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt vid köpet, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Ytterligare information kan du få från vår kundtjänst, 033-179390 eller order@newhouse.se

Reklamation

Om du anser att det är fel på varan har du möjlighet att reklamera den. Du ska i så fall skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet. Använd gärna vår returlänk som finns i din orderbekräftelse. Returlänken tar dig till en sida där du enkelt väljer vad du vill returnera och varför. Om du inte har returlänken kan du även besöka www.newhouse.se/retur och ange ditt ordernummer samt din e-postadress eller kontakta kundservice. Våra fullständiga kontaktuppgifter hittar du i slutet av dessa allmänna villkor. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid. Reklamationsrätten gäller i 3 år.

Om varan är använd måste den tvättas innan den reklameras. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera felet på varan, om det inte är möjligt ersätts varan mot en ny likvärdig vara. Om vi inte kan ersätta varan eller avhjälpa felet kan du, i väsentliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan också ha rätt att kräva skadestånd. Alla varor som returneras måste vara packade i påse eller kartong. För varor köpta med nedsatt pris gäller samma villkor som för varor köpta till ordinarie pris.

Samtliga kostnader som du har haft i anledning av köpet och reklamationen återbetalas vid godkänd reklamation, t ex returfrakt och extra utgifter i samband med reklamationen. Därför tillhandahåller vi en returetikett som du hittar i paketet tillsammans med varorna. Använd returetiketten och lämna in paketet till närmsta Schenker ombud.

Om du vill ombesörja returfrakten själv, vänligen återsänd varan till följande adress:
Newhouse Design AB
Bryggaregatan 16-20
503 38 Borås, Sverige

Ytterligare information kan du få från vår kundtjänst, 033-179390 eller order@newhouse.se

Vid eventuell tvist hänvisar Newhouse till Allmänna Reklamationsnämnden och Newhouse följer alltid deras rekommendationer.

Vid köp via en partner, tex en marknadsplats

Köp som inte skett genom newhouse.se ska retuneras via ursprungligt inköpställe. T ex om du gjort ditt köp via Afound.se ska returen hanteras via Afound.se.

Force Majeure

Fourshops AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Länkar

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under Newhouse kontroll. Newhouse ansvarar inte för integritetsskydd eller innehåll på dessa webbplatser utan tillhandahåller länkarna för att underlätta för våra besökare att hitta mer information inom specifika områden.

Immateriella rättigheter

Innehållet på webbplatsen är skyddat av upphovsrätt som tillhör Newhouse. Samtliga varumärken är registrerade varumärken. Fotografier på webbplatsen får inte kopieras.

Personuppgifter

Information om behandling av personuppgifter hittar du här: www.newhouse.se/information/integritetspolicy

Tillämplig lag och tvist

Svensk lag är tillämplig på dessa allmänna köpvillkor.

Vi vill självklart att du som kund ska vara nöjd med ditt köp hos oss. Vi försöker därför alltid att i första hand komma överens med dig om en lösning för det fall någonting blivit fel.

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans har du även möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på ec.europa.eu/odr Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU språk.

Tvister kan även prövas av svensk allmän domstol.

Kontakta oss

Dina åsikter är mycket värdefulla för oss på Newhouse. Därför vill vi att du kontaktar oss om du har synpunkter eller ytterligare frågor kring beställningar, leveranser, produkter eller om något problem uppstår.

Personlig service får du vardagar från 08.00-16.00

Telefon: 033-17 93 90
Adress: Newhouse Design AB, Box 329, 501 13 Borås, Sverige

Du kan också kontakta oss på order@newhouse.se

Tack för att du handlar hos oss!

Group 7.11Created using Figma

Följ oss

Copyright © 2021 Newhouse. Alla rättigheter reserverade.

Powered by Jetshop