0
0
Newhouse.se
 

Beställning och betalning

Allmänt

Dessa användarvillkor är tillämpliga på de beställningar och de köp som du genomför via Fourshops AB:s webbshop, som finns tillgänglig på www.newhouse.se och samtliga undersidor till denna webbplats. Genom att beställa från webbshopen accepterar du att villkoren gäller mellan dig och Fourshops AB. Fourshops AB innefattar varumärket Newhouse.

Webbplatsen drivs av:
Fourshops AB / Newhouse
Box 329
SE-501 13 Borås
Sweden
Registrerat säte i Borås, besöksadress Bryggaregatan 16-20, 503 38 Borås‚ org.nr: 556637-6363, momsregistreringsnummer: SE556637636301.

Din beställning utgör en begäran om att köpa viss(a) produkt(er) från NEWHOUSE. När du lagt din beställning får du ett e-postmeddelande i vilken NEWHOUSE bekräftar mottagandet av din beställning. Denna bekräftelse innebär inte att din beställning har accepterats. Samtliga beställningar är föremål för NEWHOUSE godkännande och i mån av tillgång. NEWHOUSE kommer att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten har skickats till dig (Leveransinformation). Avtalet mellan dig och NEWHOUSE sluts när NEWHOUSE skickar Leveransinformationen.

NEWHOUSE erbjuder sina kunder 14 dagars öppet köp och bytesrätt från och med det datumet du tar emot paketet. Inga returer från webbshopen kan dock ske i någon Newhouse fysiska butiker. Vill man returnera sina varor får man skicka tillbaka dom till avsändaren, dvs. webbshopen. Du måste vara minst 18 år gammal för att göra beställningar och handla på webbplatsen tillhörande Fourshops AB.

Fourshops AB reserverar sig för eventuella slutförsäljningar, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida. Fourshops AB reserverar sig även för att viss produktinformation inte är komplett. För det fall Fourshops AB inte kan fastställa din bostadsadress blir inte din beställning giltig. Fourshops AB förbehåller sig även rätten att i enskilda fall neka beställning. Fourshops AB strävar efter att återgivningen av produkterna på webbplatsen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Fourshops AB kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende, t.ex. kan Fourshops AB inte garantera att de proportioner och färger som visas på webbplatsen exakt återger de proportioner och färger som plaggen har i verkligheten. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort och inställningar i din dator.

Vi levererar till kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Fourshops AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Skicka inga förskott. Vi ansvarar inte för t.ex. pengar, checkar och frimärken som skickas i brev. Vi skickar alla våra paket med Schenker PrivPak. Du får en avi som du löser ut med en mailbekräftelse eller SMS på det utlämningsställe som står angivet på avin. Detta väljer du när du lägger din order. Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Vid händelse av röda helgdagar och fördröjning av orderbehandling kan förekomma.

Priser

Priserna på webbplatsen www.newhouse.se är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Fourshops / Newhouse allmänna villkor.


Frakt och leverans

AllmÄnt

Fourshops AB tar emot och levererar alla beställningar i den ordning som de kommer in till oss. Din order levereras med Schenker PrivPak till ditt närmaste ombud. Normalt får du dina varor mellan 3-7 dagar efter det att vi fått din beställning. Under vissa tidpunkter, som högsäsong, kan leveransen dröja lite längre. Om en vara är slut eller levereras senare meddelas du om detta via e-post. I nuläget levereras endast beställningar från Webbplatsen till adresser inom Sverige.

Transportskador

Alla försändelser som skickas från Fourshops AB till dig är försäkrade av Fourshops AB. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det bör du kontakta vår kundservice omgående.

Outlösta paket

Om en beställning inte hämtas ut, eller kvitteras ut, i tid eller om en försändelse kommer till Fourshops AB i retur på grund av att felaktig adress har angivits, debiterar vi 200 SEK som ersättning för frakt, hantering och andra omkostnader.

Force Majeure

Fourshops AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.


Återköp och byten

Allmänt

På Fourshops AB:s webbshop erbjuds alla våra kunder öppet köp och bytesrätt 14 dagar efter du har tagit emot ditt paket. Notera dock att om du betalar på faktura med Klarna så är deras betalningsvillkor 14 dagar från att du fått varan.

Vill du returnera någon av dina varor använder du den retursedeln som följer med i beställt paket. Lämna sedan paketet på närmaste Schenker privpac ombud, vi debiterar 59 kr som ersättning för frakt, hantering och andra omkostnader.

När du köpt en produkt får du naturligtvis prova den först men varan måste komma tillbaka oanvänd och i sin originalförpackning. Det kan ta några dagar från att du har skickat ditt byte eller retur tills du får din nya vara eller får pengarna tillbaka på kontot från Fourshops AB. Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med produkten du beställde har du möjlighet att reklamera den. Kontakta vår kundservice så snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera felet på varan, om det inte är möjligt ersätts varan mot en ny likvärdig vara. Om vi inte kan ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka.Alla varor som returneras måste vara packade i påse eller kartong.

Under realisation gäller samma köpvillkor som vid ordinarie pris. Ytterligare information kan du få från vår kundtjänst, order@newhouse.se.

Reklamationer

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se. Om du upptäcker att produkten är skadad, kontakta order@newhouse.se så hjälper vi dig. Skicka sedan tillbaka den felaktiga varan. När vi sedan fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Om varan är använd måste den tvättas innan den reklameras. Är plagget däremot oanvänt returneras det i mottaget skick.

Ångerrätt

När du köper något på postorder, via telefon, TV, Internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige. Inga returer från webbshopen kan dock ske i någon NEWHOUSE butik. Vill du returnera någon vara använder du bifogad retursedel.

Genom distansavtalslagen, har du fått ett förstärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt.

Distansavtal

Om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat.

Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan, och när det gäller en tjänst den dag då avtalet om tjänsten träffades.

Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den information som säljaren enligt lagen är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan alternativt att du byter varan i din NEWHOUSE butik. Näringsidkaren ska alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Leveransskyldighet

Fourshops AB ska lämna varan och avsluta uppdraget inom 90 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen. Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen. Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.